Do not support HiFi-klubben, kids

Hur i hela fridens namn kan HiFi-klubben tycka att iriver är ett bättre märke än iPod - och byta ut iPod i sitt sortiment mot iriver? Jag hade en första generationens iPod nano fram till i februari nån gång, då dess holdknapp plötsligt började haka upp sig (ja, jag må vara partisk, men det var typ det enda problemet jag hade med den). Fram med garantin och iväg till butiken som konfirmerade att garantin fortfarande gällde.Men de höll sig inte med iPod längre utan jag skulle få en annan mp3-spelare i stället.

Guess which?

Rätt gissat, en iriver clix2 lades i mina händer. Och jag var väl nöjd ett tag - tills jag märkte att denna lilla sak började haka upp sig då och då. Efter en tids funderande kom jag fram till att det hände varje gång jag spelade en särskild låt, så jag tog helt enkelt bort låten i fråga. Då blev väl allt ändå frid och fröjd?
Jo, visst, på sätt och vis är det helt lugnt nu för tiden. Förutom den idiotiska programvaran till datorn (förmodligen översatt till engelska av en person med inte särskilt bra skolresultat i ämnet), att utbudet av "strumpor" och liknande tillbehör är extremt begränsat och att spelaren byter bakgrund varje gång man laddar den (bara en sådan sak gör ju att man rodnar). Visst, allt är jättebra.
Inte.

Det vore kul att höra HiFi-klubbens försvarstal. Det skulle kännas ungefär likadant som om de som refuserade Harry Potter and the Philosophers' stone skulle sitta och försöka hitta på dåliga grejer med Rowlings böcker bara för att upprätthålla sin stolthet. Lika krystat. För ingen vettig människa väljer att ta in iriver i stället för iPod.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0