I will always be your soldier

Jag och min äldsta lillasyster äter middag under relativ tystnad, när jag plötsligt råkar syna osten lite för noga.

- Hanna?
- Mhm?
- Är det ditt svarta fingeravtryck här?
Hon kollar där jag pekar och svarar sedan.
- Näe?!
- Nähä? Vems är det då?
Nu börjar hon bli sur, och tar ut sin ilska på nämnda ost.
- Hallå Hilma, DET HÄR är mitt avtryck!
- Men snälla du, du har TIO fingrar!
- Jaha, du tycker alltså att jag ska trycka ner alla fingrarna i osten?!
Plötsligt får vi båda en bild av Brasse i Fem myror. När han ska köpa bakelser, ni vet.

Lite senare har vi kommit in på Filip och Fredrik, Hanna berättar om ett klipp hon sett på Youtube.

- Ah, så sitter de där med en främling (eller ja, jag kände inte igen honom i alla fall), som berättar om en kompis som köper en flaska billigt vin och ringer banken, när plötsligt... Filip… eller Fredrik…
- Den kortare? Eller den långe, snygge?
- Aehh…
Båda funderar en sväng till, och så kommer hon på det.
- Han som INTE har ätit av sin rumpa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0