Homofobi

Var jag ensam om att se på Rapport igårkväll? SÄG att jag var ensam om att se på Rapport igårkväll! Det var... hemskt.
Med anledning av det förestående spanska valet gjorde de ett reportage om två homosexuella par, som alltså hade gift sig. De var rädda för att högern ska vinna valet eftersom deras äktenskap då på lång sikt kan komma att ogiltigförklaras, om man drar det hela kortfattat.
DOCK hade de inte bara snackat med dessa par, utan de hade även intervjuat en präst i katolska kyrkan. Han sade "Nu för tiden finns det behandlingar så att dessa personer kan bli av med sin homosexualitet.", typ. Han kan även ha blandat in något om hur onormalt och syndigt det är att bli kär i personer av samma kön som en själv. Jag satt hur som helst i min blommiga fåtölj och hyperventilerade samtidigt som jag halvskrek "det där är ju helt sjukt!", förhoppningsvis i likhet med resten av Sveriges 30+-befolkning.
Ja, jag hade bara tänkt upplysa er om det: Världen är sjuk. Misströsta dock ej! Det går ju alltid att förändra världen lite, lite grand. Som Emil Jensen säger (ungefär, jag har inte lyssnat på'n på ett tag): "För att slå ihjäl homofobin krävs det att vi pussar alla homofober på kinden, för det är lika hotande för dem som det skulle vara för George W Bush om någon förklarade fred mot honom."
Gruppresa till katolska kyrkan i Madrid, någon?

Kommentarer
Postat av: Siri

Världen är sjuk, I totally agree. såg dock inte rapport men usch det där är hemskt.

2008-03-08 @ 22:48:07
URL: http://ettprickigtplommon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0