Fult namn har de också

Men det är inte bara sura miner på sängen i vindsrummet i huset som ligger nästan längst bort från Göteborgs sydvästra ände. No siree! Om, säg, en timme är det mycket möjligt att jag har ett nytt batteri till min kamera i min hand. (Kameran som i ungefär två veckor har sagt "Detta batteri kan inte användas. Välj batteri som är avsett för denna kamera" när man satt i det medföljande batteriet eller satt på apparaten. Pucko.)

Det roliga, eller snarare tråkiga, i kråksången är att kameran köptes på Elgiganten, denna ulv i fårakläder bland svensk elektronikvaruhandel. Jag må vara konservativ och bakåtsträvande (i det här fallet känner jag mig ruskigt nära Vän Av Ordnings-strecket), men man får väl för fan sätta ut :- efter siffrorna i sina annonser och reklamfilmer? Fruktansvärt irriterande.

Av denna enkla anledning har jag bestämt mig för att bojkotta* företaget tills dess att de sätter ut ett kolon och ett bindestreck. Eller bokstäverna kr, eller ordet spänn eller vad som helst, jag är inte nödbedd! Så om batteriet inte går på garantin blir det till att vända om och traska ut ur affären för att styra kosan åt annat håll. Jag tänker ju för tusan inte BETALA för ett batteri hos Elgiganten som jag lika gärna kan köpa någon annanstans! Nänä, mig lurar man bara en gång.

*men nu blir jag osäker. Är det inte så att man måste vara åtminstone en folksamling för att kunna ha en bojkott? Stackars konsumtionsrädda

Kommentarer
Postat av: petrich - me gossip and fashion

jo, haha! så säger man ju..



javisst är det rihannas :) du är grym!

2008-07-12 @ 14:20:33
URL: http://petriiich.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0