Mythålslagning

Jag tänker härmed en gång för alla slå hål på myten om att det alltid regnar i Göteborg. Det regnar verkligen inte alltid i Göteborg, det regnar till exempel väldigt sällan på hösten då man vill stanna inne och dricka te. Det regnar också väldigt sällan de gånger man ska vara ute och springa 2 kilometer runt Björnplan på idrotten i skolan. Och det regnar väldigt, väldigt sällan på morgonen de dagar som avslutas med regn.
Som idag. I ett flyktigt ögonblick innan jag sade hejdå till hunden och klev utanför dörren tänkte jag "kanske ska jag ta med paraplyet ändå? Man vet ju inte vilka väderomslag som sker under dagen". Men klockan var förhållandevis mycket och jag hade ju en tid att passa, inget paraply alltså.

Naturligtvis började det spöregna typ direkt efter bambarastens början. Det regnade under elevens val-lektionen, det öste ner under hemkunskapen och det regnar fortfarande, vilket ni förstås förstår innebär att jag fick gå hem i pissregn utan paraply.
Jag gick med huvudet nersänkt (jag som ändå försöker tänka på min hållning efter att Engla bloggade om det, eheh) och jag täckte ansiktet med sjalen min. Men det hjälpte fan inte utan mitt hår droppade länge efter att jag kommit innanför dörren och mina glasögon fick små fläckar eftersom jag inte kunde få bort allt regnvatten.

Alltså. Det regnar inte alls särskilt ofta i Göteborg. Det regnar bara vid de allra mest förbannat dåliga tillfällena då man har glömt allt vad regnskydd heter hemma på elementet.

Kommentarer
Postat av: Ellen

Ett stresshjärta går inte att göra nåt åt tyvärr - bara prata med en kvinna som heter Rakel. På måndag ska jag dit och prata av mig. Hoppas det är hon Rakel Molin.

2008-01-31 @ 21:35:56
URL: http://ellenbellen.blogg.se
Postat av: Ellen

Btw, engla är ju vår mentor. HÅLL HUVUDET HÖGT - ÄVEN UNDER SPÖREGN.

eh. jag läser knappt hennes blogg. men nu är det tydligen väldigt inne med uppvikta jeans till HEEEELS.

fan vad jag hatar undies och heels alltså. går hellre naken.

2008-01-31 @ 21:43:42
URL: http://ellenbellen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0