My number one

Jag vann första tävlingen på Ylvies blogg. Detta genom att skriva en kommentar i vilken jag verkar vara en mycket bitter ung kvinna, så vet vi ju alla att det inte är.

Första tävlingen på hennes blogg. Det blev lite fel, va?
Jag vann världshistoriens andra rebustävling i p3 star.
Jag blev min pappas andra barn.
Jag blev den andra i klassen att få glasögon (ja, Oscars läsglasögon räknas).
Jag var den andra personen att prata i Söndagssamtalet.

Ni ser. Det enda som möjligtvis skulle kunna matcha't är att jag var den första någonsin i min årskurs att få MVG i musik. Anar jag kanske ett mönster? Är det min tur att komma först nu? Jag väntar med spänning.


Kommentarer
Postat av: ylva

lätt att det är!
men då får du spara med att komma först tills ditt musikbetyg.sen kommer du få en oturstid med några ig (se till att vara med i typ 4 springtävlingar?schack?golf?du kommer i alla fall vara sämst)sen kommer g-periodern blabla

jag är smart och grattis till vinsten hahah :*

2008-01-24 @ 20:49:43
URL: http://hejhejylva.blogg.se
Postat av: Camilla

Har du sökt in på musiklinje på gymnasiet? Läset det i Siris blogg. Lycka till :) Jag kom in på en musikhögskoleförberedande utbildning efter gymnasiet men började aldrig för det kändes inte som jag. Fast blockflöjt spelar jag ändå :D

2008-01-25 @ 09:32:47
URL: http://tungviktaren.blogg.se
Postat av: Camilla

Ja jag skulle vilja säga att det är en fördom, ganska så missvisande sådan. Särskilt när man som jag har spelat i 11 år och börjar experimentera med olika uttryck, artikulationer och musikstilar så stiger svårighetsgraden rejält. Men det är ju det som är kul också. Både Sam-musik och sam-språk låter ju skitkul, hade jag gärna gott. Gick själv sam-ekonomi fast det var okej det med. Musik är ju ändå något som jag har.

2008-01-25 @ 16:15:59
URL: http://tungviktaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0