Dan före dan före dan före dan före dopparedan... väl?

"Han kommer alltså hit?" frågade jag när min bror och julafton kom på tal.
"Inte bara han," svarade min pappa entusiastiskt, "hela den familjen kommer hit och fikar!
"Mhm," svarade jag dröjande, "inte mer än så?"
Mamma sköt då in "du hade tyckt att de skulle vara här hela dagen, eller?" och jag svarade att jo, det hade väl varit kul. "Lite som i 'Tomten är far till alla barnen'". Detta resulterade i ett gapskratt från fadren.
Tja, det är inte lätt att vara ingift skilsmässobarn. Men det är antagligen lika bra att jag vänjer mig, att jag inte hunnit göra det på lite drygt sexton år är väl i det närmaste ett under.
Vi får se vart det leder. Dagens städning och julklappsinslagning får ackompanjeras av Hästpojken och Krunegård känner jag, så får vi se om jag hinner läsa ut 'Sonnentaube' senare också. Ungdomes bördor äro tunga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0