Antignäll!

Nej, gnällbloggen härom dagen var ganska korkad. Jag har fortfarande dåligt samvete, det var ju inte som att jag var irriterad på riktigt. Faktiskt.
Därför: En lista över saker som gör att jag har bra magkänsla idag!

1. I morgon far vi till släkten och firar farmors 93-årsdag. Jag har ju skrivit om det tidigare, att jag inte gillar det gänget riktigt. Men jag vet inte, det är annorlunda nu, "man blir som man umgås". Kanske.
Eww.
Hursom får man ju tårta! Knäckebrödsdagarna är över för den här gången.

2. På tisdag ska vi fira min storebrors 20-årsdag genom att gå på restaurang. Båda hans föräldrar (vilka inkluderar min pappa), resten av min familj (min mamma, mina helsystrar) och hans andra halvsyster (på mammans sida) blir det, och eventuellt också brorsans flickvän. Det är så gött att ha en halvbrorsa, det är ju liksom inte jag som har gjort något för att få skriva ovanstående utläggning om allas relationer med varandra! Awesome.

3. Jag behöver bara höja mig i (minst) två ämnen och hålla uppe resten av dem så har jag nått mitt grundskolemål. Lite idiotiskt, ja, men... jag har vant mig nu, två ämnen blir inte så betungande och dessutom blir jag bara besviken om det inte blir som jag hoppas.

4. Dessutom ska vi imorgon hämta ut foton som jag har framkallat! Sedan ska jag sitta och pyssla med det på helgerna och klistra ihop ett pretentiöst fotoalbum som ska ge mina barn och barnbarn en bra bild av vilken helreko person jag trots allt är.


Och på det hela taget lämnar mitt liv inget övrigt att önska. Det är skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0