Vakendrömmar

Igår morse hade jag satt min väckarklocka på 9,20 eftersom jag skulle gå på Liseberg med en syster, två norska sysslingar och pappas kusin. När väckarklocksjäveln ringde så hade jag en sjuk dröm om att jag och några kompisar hade en lägenhet som frivilliga skulle åka och städa, och eftersom jag inte var en av dessa frivilliga så kunde jag fortsätta sova. Ändå fortsatte mina kompisar i drömmen att sätta igång ett irriterande, pipande ljud bara för att störa mig! Jag skulle precis säga åt dem på skarpen då... jag insåg att det var min väckarklocka som ringde och att klockan var tio i tio.
I morse skulle jag vakna 10,30 därför att vi än en gång skulle åka iväg. Och dagen började inte mycket bättre idag; Jag drömde att det var två små bratpojkar som skulle måla om hemma i sitt rum och ville skriva "Babben" på alla sina väggar. Jag var då med i någon slags panel som skulle rösta om huruvida de skulle få ha detta målat på alla föremål de ville ha det på; Stolar, bord, väggar... Till sist ställde jag mig utanför den där omröstningen, men ändå fortsatte det komma tillbaka, det där irriterande pipande ljudet som man skulle avbryta med en knapptryckning om man helt enkelt tyckte att det var helt okej att de målade konstiga smeknamn på gotländska komiker över hela sitt möblemang. Och så skulle jag ju säga till ledningen att det var något fel på min knapp eftesom jag fick det där ljudet hela tiden, men... tja, jag öppnade ögonen och klockan visade på 10,50.
Man undrar ju hur det kommer gå nu till veckan - kommer jag vakna ordentligt utan att försova mig? Kommer jag behöva ha mobilens alarm på också? Kommer jag dö av förvirring när jag vaknar ur mina drömmar? Fortsättning följer - stay tuned!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0