Hjärnstorm

Antingen så håller jag på att falla tillbaka i gamla mönster eller också gör jag det inte.
Antingen är jag överviktig eller bara överdriven.
Antingen är jag dålig eller skitbra.
Och allt på samma gång.
Förvirringen är total just nu. Jag tror att det är så här: Jag måste vara extrem i bedömningen av mig själv. Gör jag inte jättebra ifrån mig så gör jag JÄTTEDÅLIGT och så är det med det. Inga mellanting här inte.
Men sedan är det ju de gånger då jag gör skitbra grejer och ändå bedömer det som i princip det sämsta jag någonsin kommit mig för att göra. Och ibland (när mitt huvud säger att jag är naiv) om jag tycker att jag gör något bra... så visar det sig att det inte alls var så. Alla dessa bedömningsskalor ska samordnas på en gång i min hjärna och sedan redas ut igen utanför dem, i skrift. Jag blir så jävla trött. Ge mig en diagnos i alla fall, eller något som är lättare att handskas med. Snart, men inte än, skiter jag i att anstränga mig över huvud taget. På grund av mina egna tankar. Ruggigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0