Ungdomar är inte människor

Det är tydligen en hype nu, med Facebook. Mig har själva sajten gått mer eller mindre obemärkt förbi, det är bara all konstig medierapportering om den som plågar mig. Vuxna människor som lägger ut sina bilder i Facebooks ägo för all framtid och taggar varandra med påståenden såsom "Most likely to succeed". För att det är ...kul.
Hade det varit tonåringarna som invaderade Facebook så hade det knappast varit någon hype, eller hur? I GP idag skriver de t.o.m. att Lunarstorm (som numera bara befolkas av folk i 8-10- samt 30-70-årsåldern, men ändå) har fler medlemmar än Facebook.
Ja? Är inte det värt att hajpas? Eller är det bara när det är en normbrytande målgrupp som bryter normer det är en händelse helt out of its mind att en community har fler än 50 000 medlemmar? Bilddagboken till exempel har väl, rätta mig om jag har fel, vuxit med en jävla massa medlemmar på ungefär samma tid som Facebook?
Jag förstår inte grejen med att hajpa Facebook så otroligt när det finns andra communities med långt fler medlemmar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0