Rapportbarnet, eller jag är för lång för att hoppa i min egen säng

Igårkväll kom jag till en fruktansvärd insikt; Rapport tilltalar mig numera mer än Lilla Aktuellt som nyhetsprogram.
Det är hemskt! Jag är ett barn, barn ser på Lilla Aktuellt och föraktar alla vuxna nyhetsprogram. Jag har inte valt att gilla Rapport!
Hur som helst, kanske är det på grund av detta som jag plötsligt finner mig själv sugande på tummen hela tiden och ivrigt sjungandes med i vinjettmusiken till Trasdockorna (som jag paradoxalt nog har glömt texten till). Kanske är det i protest mot Rapport som jag blir glad som ett barn på julafton när jag får använda mixerstaven (som om inte den var vuxen nog) själv.  Kanske har jag fallit fram-och-tillbaka i något slags nygammalt mönster, för plötsligt är jag död av trötthet vid åtta på kvällen. Precis efter Rapport.
Det är onekligen underligt. Finns det ett samband någonstans? Fortsatta studier av mitt liv följer...

Kommentarer
Postat av: Ellen

svar på kommentar:
Hahahaha sant! Det heter ju för fan "t-shirt" och "snabb promenad".

2007-10-20 @ 18:10:42
URL: http://ellenbellen.blogg.se
Postat av: Anonym

lite trasiga och knasiga det är vår...

2007-11-02 @ 09:08:44
Postat av: Hilma

"... t trasdocksgäng", ja. Vem är anonym? :)

2007-11-02 @ 15:51:22
URL: http://froekenloeken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0