JAHA?!

Efter en dags mer eller mindre verklig förkylning och sängliggande till klockan elva får jag svullryck och äter de av mina pannkakor som Julia inte redan har käkat upp, till ett glas apelsinjuice. Tidningen som lästes igenom redan i morse får en grundligare genomgång och döm om min förvåning när jag läser tv-programmet.
"Veronica Mars, del 18 av 20."
Del 18 av 20? (Jag svär, det var sjukt nära att juicen spraylackerade matbordet.)
Jaha, där rök mitt sista hopp om att rädda upp serien så här lagom till avslutningen av den sista säsongen, för något nytt mysterium är ju inte att tala om med tre avsnitt kvar. Infotexterna för kommande avsnitt lovar inte mycket, de heller. Situationen oroar mig - det har redan hunnits med två mysterier den här säsongen, och Veronicas förhållande med Logan har varit on-off ett bra tag (kom igen, PIZ? Piz och Veronica är inte PARET, inte heller Logan och Parker.)
Men vi har ju några frågor kvar:
- Vem kommer Mac välja - nörden Max eller den bra mycket hetare djurrättsaktivisten?
- Vart tog Hank Landry, professor i kriminologi, vägen efter att han hade råkat putta Mindy O'Dell överbord?
- Hur kommer Dick Casablancas säkra sin framtid? Kommer han bli seriens sista mordoffer?
Och frågan med det allra mest efterlängtade svaret:
- Vad är grejen med två, nästan tre, mysterier som räcker fram till avsnitt 15 istället för ett stort säsongsmysterium? Kom igen Rob Thomas, jag vet att du kan bättre!


(Åh vilken amerikansk high scool-tjej jag är.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0