Optikern, del 1

Om du har en ovanligt stark blinkreflex och dessutom ett synfel; Försök dig inte på linser. Lär av mitt misstag och gör det bara inte.
Jag satt i säkert en halvtimme med EN lins som jag försökte peta in i vänsterögat medan ögonlocken fladdrade som fjärilsvingar och blinkade ut linsen så fort den satt det allra minsta på plats. Undgick den ögonlocksattacken så kom problem två; Hornhinnan. Min hornhinna är inte helt rundad (jag har alltså astigmatism - fick jag veta IDAG), alltså blir det en luftbubbla under linsen om den inte är skräddarsydd, denna bubbla måste jag sedan blinka bort.

Försök det när ögonen tror att århundradets största skräp har anfallit och de rinner som Niagarafallet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0