Lille Far

Jag kom på att jag inte har uppmärksammat min pappa alls idag (läs: igår), på nätet. Shame on me! Här kommer en lista (som jag måste tillägga att jag har snott från Ellen, som väl i sin tur f.ö. har den blogg som jag oftast länkar till i inlägg, haha)!

Namn: Karl Folke Staffan
Kallas: Pappaaaa, Store tjocke far, Gubbstrutten, Padre, Vater, Papá, Schtedden... allt med ett frågetecken efter, eftersom vi oftast ropar på honom av en eller annan anledning.
Jobb: Bibliotekarie som snart inte längre är enhetschef. Det ni!
Familj: Carin, 51, Axel, 19 (från ett tidigare äktenskap som det så fint heter - men vi är tajtast ändå!), Hilma, 15, Hanna, 13, Julia, 11. Och katterna Alice, snart 4, Ludden, 5 samt hunden Caylo, 1½. Och en mamma Helena, en syster Cia och Cias sambo och tre barn och ett av dessa tre barns bäbisdotter plus dotterns mamma. Joråsåatte.
Intressen: Läsning, fotboll, musik (egna bandet Still young and beautiful och att lyssna på Fairport convention m.m.)
Övrigt: Är ofta arg på oss, särskilt på semestern. Tycker att man ska hålla på traditionerna, står på Roy Anderssons sida i Filmkrönikankampen och förkastar allt som har med Navid Modiri att göra.
Detta är typiskt för mig och min pappa: Vi kämpar båda för att årets julkort ska vara en bild där hela familjen har olika instrument, och så texten "Vi är Ztaffanz - och vi är här bara för er", inspirerat av tv-serien Leende guldbruna ögon.
Fick på Fars Dag: En isskrapa till bilen, en grön dörrmatta med hund på, lite olika choklader, en dubbeltriss och så en kladdkaka som vi alla åt.

Vilken dyster bild jag målar upp av min pappa... Han är ju ändå min pappa, liksom.

Kommentarer
Postat av: M.

din pappa verkar mysig. min suger. be happy!
tussilagokyssar i armvecket :*

2007-11-14 @ 10:52:18
URL: http://stiernfall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0