HÄRRRRRLIGT!

Praktiskt prov i hemkunskap imorgon
Matteprov på fredag
Bildarbete som läraren av någon anledning har bestämt sig för att bedöma efter kvantitet ska vara färdigt på tisdag
Samma dag är det prov i tyska
och dagen efter teoretiskt prov i musik.
Dessutom ska vi skriva en novell på dagens, morgondagens och fredagens svensklektioner som ska bli färdig redan i övermorgon.
Imorgon hinner jag inte plugga matte eftersom jag ska till optikern och idag satt jag kvar i skolan i tre timmar och försökte lära mig allt till provet. På lördag ska jag på teater på kvällen (planerat sedan flera veckor), så jag får plugga tyska på lördag förmiddag och på söndagen (som egentligen är vigd åt bildarbetet) och helt enkelt försöka få in musiken (som i och för sig inte är så svår) där jag hinner i helgen och imorgon.

Dessutom ska man ju överleva att över huvud taget gå på lektionerna, få sina tio timmars sömn och stå ut med allt och alla. Det blir en utmaning! Stressvärken i min mage satte in i eftermiddags, ett tydligt tecken på att skolarbetet är för mycket. 
Jag försöker i alla fall tänka så att jag inte behöver få MVG varken på matteprovet (trots att det innebär en sänkning av hela mitt terminsbetyg), hemkunskapsprovet eller musikprovet eftersom inget av de ämnena - förutom musik där teorin ändå inte spelar någon större roll - är något jag gillar eller är intresserad av. Och ingen av dessa ämnen är heller något som kommer synas i slutbetygen, så jag kan ta det lugnt. I den mån jag lyckas coola ner, vill säga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0