Update (I know you want it)

Sådärja. Rödkålssalladen är uppäten*, pappas halvknepiga, helknäppa julrim upplästa och bilen med tillhörande familj och hund hemkörd. För att uppdatera er på hur mitt liv har blivit den senaste veckan så kan jag dra till med en punktlista. Bara för att jag vet att ni vill.

- Jag fick en egen dator i julklapp. Bästa klappen (tätt följd av det engelska lexikon jag fick av broder min) - och har jag någonsin hävdat att lycka inte går att köpa för pengar samt att kommersialismen kan ta sig någonstans så... tja, i lyckoruset efter julafton var jag beredd att ta tillbaka det, litegrann i alla fall.
- Sedan jag kom hem från Norrlandet så har jag endast lyssnat på Takida (och nu i fem minuter visserligen även Polyphonic spree och White stripes). Var denna blogg ämnad för min kusin Christians ögon så skulle här ha funnits en skriftlig uppmaning typ "var stolt eller dö" eftersom det var han som införde Takidas musik i vår familj (läs: prackade på oss den).
- Jag har i juldagarna fått enorma sug efter cigaretter, julskinka och andra syndigheter...
- ... och tack vare detta samt en utläst bok, "Thereses tillstånd", gått och känt mig hittepå-gravid.
- En slutsats jag har dragit i julhelgen: När man umgås med fem kusiner som är tio, åtta, sju respektive fem år äldre än en själv så faller man tillbaka i sin barnmall vare sig man vill eller ej. Vilket ger följder i form av att man sätter sig i trapphuset på ett bostadsrättshus i Matfors i rent uppror mot att man behandlas som om man vore fem när man vill vara stor. Och den barnrollen kommer jag förmodligen få dras med tills jag blir åttio eller tills jag av en eller annan anledning tappar kontakten med släkten.


* inte. Men vad gör man inte för att få lite efterjul-ångest-stämning?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0