Där fick jag så jag teg

Jag råkde höra sista p3 star sommarsöndag idag. De har haft ett par enäggstvillingar som nu under sommaren varje vecka har suttit och filosoferat om allt möjligt, så även denna vecka. Ämnet de avhandlade var hur pass viktiga betygen egentligen är, om det finns andra saker som spelar in mer när man ska ta sig fram i arbetslivet (vi födda på 1990-talet lär ju bli den första generationen i modern historia, vad nu det är, som får det svårare än våra föräldrar med sånt där) och de konstaterade efter tio minuters käbbel att ja, social kompetens går bra mycket före bra betyg.
Jag fick det alltså konstaterat. Under hela det senaste året har jag insett att jag är urusel på att vara social, att prata och över huvud taget kunna kommunicera med andra människor. Nu kommer jag inte kunna få något jobb heller! Det visste jag såklart sedan innan, men att det dessutom inte går att träna upp? Deprimerande. Jag får helt enkelt satsa på att bli dentalspottsugare eller något annat trevligt i den stilen.
Fast man kan ju komma en bit även om man är sjukt blyg. Titta bara på Sophie Zelmani! Det finns hopp, Hilma, det finns hopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0