BÖCKER ÜBERALL

Hela idén med detta inlägg känns lite medelålders, men låt gå för det. Jag är ändå mer än halvvägs till trettio, varför inte skynda på processen lite? Som botox fast tvärtom.

Min blogg. Den här. Lite död. (Naturligtvis inte värre än vanligt, men ändå tillräckligt för att jag ska känna mig otillräcklig.) Anledningen till komatillståndet är inte hemskare än att jag dagarna (och nätterna) i ända, med eventuella pauser för måltider och hundpromenader, sitter hemma på kammaren och läser. Jag läser böcker så att ögona blö'r, som min käre fader skulle ha uttryckt det. Gör inte annat än läser. Varje dag. Hela sommarlovet... de sex dagar som har varit.

Så varför inte slå två flugor i en smäll, tänkte jag? Bloggen är död och jag läser böcker - jag sätter förstås igång att bokblogga! "Recension" på varenda bok jag läser, en perfekt guide med reads and readn'ts tills dess att, tja, bättre tider kommer. (Om inte annat är det ett sätt för mig att slitas från böckerna samtidigt som jag tränar mig på att uttrycka mig i skrift OCH får utlopp för mina åsikter! Suveränt.)

Nu har jag i och för sig redan hunnit läsa Vykort från ingenmansland (Aidan Chambers), Nära oss (Håkan Larsson), Anne Franks dagbok, Vättar i väggen (Tony DiTerlizzi och Holly Black - jag vet inte riktigt vad jag tänkte...), Mannen under trappan (Marie Hermanson), Harry Potter och de vises sten (J.K. Rowling) och Flykten till järnets land (Maj Bylock) hittills under sommarlovet, och dem orkar jag inte skriva om så här i efterhand. Google är er vän!

Imorgon är jag nog klar med Harry Potter och hemligheternas kammare. Välkommen tillbaka då för ett omdöme om sommarens åttonde bok (något tomt sådant möjligen - den som inte har läst HP räcker upp handen...). Då är det femtiotvå kvar till sommarens mål; 60 lästa böcker innan skolstarten -08. Svettigt.


Kommentarer
Postat av: hp

meh.. jag som är så vuxen.. hehehehehheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :)



ömma smek /hp

2008-06-17 @ 22:42:52
URL: http://hanapee.blogg.se/
Postat av: Siripiri

OMG ska du läsa typ 50 böcker i sommar igen:P

2008-06-21 @ 19:41:40
URL: http://ettprickigtplommon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0