Tjejsnack v. 46

Sömn

Sover du bra på nätterna, eller vad gör du om du inte kan somna/sova?
När jag väl har somnat så sover jag oftast gott, undantagen är väl om jag är kräksjuk eller har hemska mardrömmar.
Om jag inte kan somna (vilket jag oftast tyvärr har svårt med), så brukar jag läsa, lyssna på musik eller skriva ner mina tankar. Pretentiöst men effektivt!


Hur många timmar sover du per natt, vardag/helg?
På vardagarna försöker jag sova i alla fall 8,5 timmar (c:a 23-06.30), men på helgen verkar det som att jag har ett mindre behov av sömn - då kan jag somna vid elva (eftersom jag är dödstrött redan då) och vakna av mig själv redan vid nio. (Alltså, mindre jämfört med när jag var yngre. Då kunde jag sova non stop från fyra på morgonen till tre på eftermiddagen.)


När går du upp respektive och går och lägger dig vardag/helg?
Se ovan.


Snarkar du, talar i sömnen eller kanske t.o.m går i sömnen?

Elaka tungor viskar om att jag snarkar, men det har jag inga (färska) bevis på. Det ligger ju i och för sig i släkten det där, pappa snarkar så att vi andra alltid försöker hitta rum som ligger så långt från hans om vi övernattar någonstans, t.ex. på semester. Det är hemskt...

Sover du ensam i sängen, om inte med vem/vilka?
Oftast sover jag ensam. Har dock sällskap av Alice ibland. Hon är katt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0