Jag förstår inte poängen med tusen dagars sommarlov

Har jag berättat om hur min drömkalender skulle fungera?
Nej?
Då kan jag ju göra det.

Det skulle vara så att alla dagarna var förutbestämda med väder och allt, och prov och läkarbesök sådant skulle också vara inplanerat. Men själva livet, det som händer mellan människor och påverkar tillvaron, det skulle däremot bara hända när man kom till den dagen.
Och om det var mitt i mördarveckan till exempel, tre prov, sjutton inlämningar och femtioelva läxor, och man kände att man inte riktigt orkade med allt plugg - då valde man bara att imorgon skulle vara en annan dag! 11 juli till exempel, det händer INGENTING idag. Så hade man en dag på sig att vila upp sig. Om man inte var lugn och fin efter den dagen så kunde man helt enkelt ta en till slappedag.
Och om det var en iskall januaridag, ja, då kunde man bara välja att nästa dag skulle vara en av de mitt i värmeböljan! Genast skulle man värdera kylan högre.

Om jag hade det här systemet nu så skulle jag fetinglätt valt att förflytta mig till någon gång efter 20 augusti. Gärna någon gång i september-oktober då det är som mest packat med läxor och skit, för jag känner att jag har varit overksam lite för länge nu. Fuck sommarlov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0