Tjejsnack v.44

Årstiderna

Vilken årstid är den bästa, varför?
Hösten. Och vintern kanske, förutom julkommersen... Det är sådan press under våren och sommaren, då MÅSTE man vara glad och hoppa omkring i glädjespasmer dagarna i ända. Nu under de mörkare årstiderna går jag mot strömmen och är glad i stället, hahaha.


Alla årstider har sin charm! Känner du så också, vilken charm har de olika årstiderna?
Jovars, det är ingen särskild årstid som jag bara inte klarar av, liksom. Våren är ju faktiskt ganska trevlig, för när allt är så där slaskgrått efter vintern är det faktiskt rätt härligt när det kommer en massa gröna blad och små blommor överallt. Sommaren är rätt seg, men värmen är härlig. Det är sommarlovet som drar ner det hela...
Hösten är som sagt bäst, jag älskar gråfärgerna (och alla lövfärger)! Och vintern är härlig bara det blir snö, sedan ÄR det ju väldigt mysigt med jul också.


Skulle du kunna leva utan nån årstid, vilken, varför?
Nä, jag tycker att de utgör en väldigt bra balans, när man är trött på det ena så kommer det andra! (:


Under vilken årstid fyller du år?

Att säga sommar vore kanske fel eftersom skolan precis har börjat då jag fyller år, men höst känns inte heller helt rätt... Sensommaren kanske, haha.


Hur brukar du bli firad, hur har du kalaset?

Kalas dumpade jag i sexan nån gång, nu är det bara födelsedagsfirande som gäller, med familjen. Och då vaknar jag på morgonen, sedan ligger jag och väntar på att familjen ska tåga in med lite blommor och paketer och sådant. Frukosten består av valfria mackor (varför just mackor? Jag kanske ska be om havregrynsgröt nästa födelsedag bara för att se deras reaktioner) och varm choklad med vispgrädde. Sedan går jag vanligtvis till skolan och blir gratulerad av de närmaste samt alla Hannas vänner, ehe. Efter skolan käkar vi middag som jag har bestämt och sedan tårta.



Men det här var ju härrrrrliga, pretentiösa svar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0