Gib mir ein Paar Flügel die funktionieren

Fasen vad jag gillar pingviner. Antar att jag alltid tyckt att de är sympatiska djur, men den senaste veckan har jag insett att de nog är mina favoriter.
Det började, ska jag väl erkänna, lite som något att fylla tystnaden med. Skulle kunna tänka mig att det var en fråga i en mina vänner-bok (dem fyller man ju i så ofta nu för tiden) eller något man skulle skriva en mening med på tyskan eller så, som gav upphov till det hela. Som Canberra, typ. Jag drog till med pingvin som svar på vad-det-nu-var och kom sedan på genialiteten i det jag just hävt ur mig. Snackade först och tänkte sedan.

Nu är det så att inget bibliotek i hela staden har filmen Pingvinresan. Du vet ju hur ofta jag ser på min tyska fotbollsfilm? VARJE gång jag gör det ser jag reklam för Pingvinresan. Varje gång tänker jag att jag måste se filmen. När jag tar mig i kragen och tar reda på hur man kan få tag i den, blir det noll och ingenting. Detta är problematiskt inte bara för att jag inte får mig några pingviner till livs, utan också för att jag idag under en "mingelövning" på tyskan (vilken skulle behöva ett helt eget inlägg för att få rättvisa) på frågan om vilken min favoritfilm är glatt svarade 'Die Reise der Pinguinchen!". Inte för att jag för mitt liv tror att någon på riktigt undrade vad min favoritfilm heter, tvärtom gav de som någon gång hörde mitt svar över bruset av röster mig en suspekt blick innan de gick vidare till nästa offer. Men ändå. Snacka först och tänka sedan var det va.
 
Nåväl. Jag antar att biblioteket har en massa fina böcker om pingviner i alla fall. Eller lämlar kanske. Lämmelböcker har vi inga hemma, enligt far min. Och han borde ju veta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0