Studentens klagan

Nästa vecka har jag följande i skolan:
- ett prov
- ett förhör (SO-lärarens synonym till prov)
- ev. en muntlig redovisning
- tre inlämningar
- och förmodligen flera läxor.
Nu på torsdag är det NO-prov och så har vi en tyskläxa till på måndag. På tisdag har vi provet i tyska.

Jag har lite vant mig av med att klaga. Dels är det ju inte så mycket jag kan göra åt saken annat än att gilla läget och plugga som en liten näsapa, dels känns det fånigt att klaga redan i nian. Hur mycket arbete kommer inte komma på vårterminen i trean?
Fast man kan ju undra hur lärarna planerar. Förmodligen likadant eftersom ovanstående är min nästa vecka - och vad kommer veckan efter? Ingenting.

Nu middag. Jag har skrivit på mitt historiaarbete i flera timmar och behöver mer energi än den Sodastreamflaska med vatten jag har bälgat i mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0