Just another Saturday night in Härlanda

Ikväll har jag upptäckt att om man är arg och ger sig ut i skogen och springer en stund, så går ilskan över. Jag sprang genom en ickebelyst skog...sdunge och höll på att krocka med ett medelålders par med hund innan jag hann stanna. På väg hem från dungen märkte jag för ett flyktigt ögonblick att det luktade som det gör i främmande utländska städer sent på kvällen när man har varit på restaurang. Världen är liten. Och jag funderade på om min förnimmelse berodde på att det är en massa basketturister i krokarna, att jag levde mig in i deras situation. Göteborgs östraste stadsdelar är ju så exotiska.
När jag var hemma mötte jag nästan en tjej i min parallellklass och några andra. De gick och bar på något som förmodligen var alkohol, och jag hoppades att de hade sett min och syrrans alkoholpolitiska handling framför garageuppfarten: "häll din öl i en vattenpöl" skrivet i versaler med gatukritor. Och så en massa hjärtan på det. Mindre alkohol åt folket, tack.

Kommentarer
Postat av: L

meeera, meeeeeera!

2008-05-07 @ 18:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0