Hej helg

Dagens depp:
- En lärarpraktikant vi hade som vikarie för vår ordinarie lärare idag. Holy macaronee*. Jag ska väl inte sitta här och kasta bajs på honom så här publikt, men det känns lite extra hårt att vi har honom eftersom läraren speciellt skrev att jag skulle slippa fler praktikanter innan sommarlovet.
- Min 6,8 kilo tunga skolväska. Fylld med plugg, plugg och plugg. Jag har att göra hela helgen, skulle man kunna säga!
- Att jag inte kom in på Popkollo Göteborg utan har fått en reservplats till Popkollo Botkyrka.


Men dagens pepp å andra sidan:
- Min Chelsea-tröja anlände med posten och satt helt okej på min något oproportionella kropp.
- Bäst av allt: En lärare på skolan som vi haft som vikarie i tyska tyckte att jag var jättebra på att översätta en text vi läste i veckan. "Du har ingen förälder från Tyskland eller så..?" frågade han. KICK säger jag!


* hur stavas det egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0