Tandläkarsnack

Jag vet att jag är långt ifrån ensam om min undran, men: Vad tänker tandläkare när de förväntar sig att man ska kunna prata medan man sitter i behandlingsstolen? Jag var hos tandis i morse då följande utspelade sig.

- Jaha, men du har inte haft några problem med den [tandställningen]?
- Gwäähh. Mmhha.
- Mmm... Men då tycker jag att vi tar ut den här, den behövs inte längre! Vad säger du om det?
- Ggahhh!
---
- Så, då håller du de här [ställningarna som öppnar munnen så att man kan fota] så här och så här... och så håller du där. Håller du i ordentligt nu?
- Mwäähhhh.
- Bra.

Det mest idiotiska måste väl ändå vara alla frågor de ställer. Förväntar de sig ordentliga svar? Men det är klart, går man omkring och pratar med folk som har alla möjliga instrument i munnen hela dagarna så blir det väl lite... ensamt. Till slut inbillar man sig väl att patienterna säger smarta grejer, eller också lär man sig helt enkelt tolka de olika lätena som folk yttrar när de har dentalspottssugar, metallborrar och diverse skrapor i munnen.

Kommentarer
Postat av: Hanni

haha jag håller med dig till hundra, så förbannat meningslöst att dom försöker föra en konversation med en när man ligger där och typ väntar på döden.

2008-03-18 @ 02:30:00
URL: http://kinghanni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0