Alkoholfestivalen

All heder åt Björn Gustafsson. Men sanningen att säga - sjönk han inte lite i kvällens deltävling? Jag kan på ett sätt tycka att det är något slags tecken på framsteg att folk vågar visa sig "alkoholpåverkade" i tv, men egentligen känns det mest bara olustigt.
Alla älskar Romelandas Guldlock sedan tre veckor tillbaka, det känns nästan som att han är köpt när han nu raglar omkring i Sveriges skyltfönster numero uno, Melodifestivalen. Och värst av allt tycker jag nästan är att han upprepar klyschan "men det gör ju inget med bara EN glögg...". Tvetydighet halloj. Det är där det börjar, sedan fortsätter det bara utför.

Precis innan sändning kastade jag ett öga i dagens Aftonbladet, där det stod att Björn Gustafsson nobbar både alkohol och nikotin. BRA DÄR, tänkte jag och började leka med tanken på medias genomslag, Mr Gustafsson som ansiktet utåt för antisupkampanjer och att en helt ny värld föds. Det kan jag väl kolla i stjärnorna efter nu när han har visat sig precis lika modig och outstanding som resten av Svenssonlandets befolkning. När han nu är en sådan förebild för stora delar av Sveriges ungdomar, skulle Björn inte kunna slå ett slag för nykterism och att han verkligen inte dricker, i stället för att gå med strömmen och spela full inför tre miljoner tevetittare?


Kommentarer
Postat av: Siri

Han var ju skitrolig ju:O!

2008-03-01 @ 21:58:04
URL: http://ettprickigtplommon.blogg.se
Postat av: HANNA

HALLÅ?! MIN AFTONBLADET!?!??!?!?!??!?!?!??!?!?!?!??!?!?!??!?!?!??!?!?!??!?!
SOM JAG KÖPT FÖR MINA PENGAR?!?!?!??!?!?!?!??!?!?!??!?!?!?!??!!??!?!?!

2008-03-02 @ 10:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0