Självförtroendekurs, steg 1: Gå till Ica med opassande målningar på kroppen

Jag ska ju börja läsa franska till hösten, och har tjatat på min syrra om att hon ska lära mig lite så att jag kan glänsa lite på första lektionen.
"- Lär mig hur man säger 'jag är en bajskorv!'", säger jag. Riktigt så kompetent att hon kan säga det är inte min syster, men hon skriver i alla fall ner "jag är en hundbajs" åt mig. Sedan tröttnar hon (min syster har väldigt dåligt tålamod, vi snackar godissugen treåringsnivå) och kladdar lite förstrött på mina axlar och armar medan jag kämpar mig igenom en läsebok för franska, steg två.

Idag vaknar jag inte förrän tjugo över elva, om det beror på inkompetent väckarklocka eller tinnitus upptäckt igårkväll låter jag förbli osagt, men jag blir i alla fall inte på det bästa av humör. Jag måste dessutom gå och köpa frukostmat innan jag kan äta något, så om jag ska hinna äta innan lunch gäller det ju att skynda på. Jag dissar alltså hårtvätt och pallar inte ens ta bort (de nu i och för sig något bleknade) kulspetsteckningarna på mig. Tänker att "jag måste ju ändå ha guts nog att gå och köpa lite mjölk utan att vara fixad till tänderna?".
Så jag går till Ica. Plockar några kilo livsmedel och bär dessa till kassan.

Kassören sätter sig i kassan, vi säger hej och jag börjar lassa upp mina varor. Tre paket mellanmjölk från Västkusten, två paket lättyoghurt med vaniljsmak och en förpackning av det där grovbrödet som min familj äter så mycket.
"- Det är någon som har gått lös med penna på dina axlar..." säger kassören. Jag kollar dit och säger att "ja, det är min syrra... Hon gillar det där med kulspetspennor."
Jag betalar med en femtiolapp och två tjugor och får en enkrona tillbaka tillsammans med kvittot. Går till den där... packhyllan vid rullbandets slut och börjar packa ner mina grejer.
"- Det står "bajs" på din axel", säger han i kassan. "Nä, den andra", tillägger han när jag vill kolla. Jag var medveten om att det står "crotte de chien <3" på vänsteraxeln, men uppenbarligen har Hanna skrivit "HEJ" samt ritat lite avfall hemmahörande i toaletten på den högra, och alltså även förtydligat vad konstverket förtydligar.
"- Du får skaffa sån här permanent marker och smyga in när hon sover och rita, typ, mustasch på henne", föreslår kassören. Jag instämmer, säger hejdå och kånkar hem min kasse med grejerna i. Ångrar lite att jag inte orkade göra mig någorlunda presentabel i morse. Lite.


Kommentarer
Postat av: L

HAHahahHHAHAHAHHAhahahahahahahahh

2008-08-05 @ 13:27:35
URL: http://obalans

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0