Tjugofem dagar till gymnaziet

Sakta men säkert kommer insikten över mig: Visst fan. Jag kommer ju behöva jobba också, för att komma någon vart på gymnasiet. Jag har liksom inte tänkt på det, över huvud taget inte tänkt på skolarbete sedan i juni. Det jag har fokuserat på är (ganska förståeligt kanske) alla nya, roliga människor jag ska träffa, att jag ska få se viktig ut på spårvagnen till skolan, att jag kanske nu kommer få i alla fall en liten utmaning i språken, att jag ska läsa franska, att jag faktiskt ska anstränga mig för att förstå det jag har svårt med och så vidare.

Det jag inte riktigt har räknat med hittills är alla dåliga lärare (känns rätt oundvikligt), de tidiga morgnarna, allt plugg som jag inte fattar något av, alla NO-ämnen, att jag kanske inte får några kompisar, alla onödiga saker jag måste låtsas lära mig för att få några bra betyg... för att inte tala om konflikten om hur mycket jag ska anstränga mig. 97% MVG var kul i någon vecka, sedan spelade det ingen roll (eftersom min skola sänkt intagningspoängen till fåniga 75). Men det är ju gymnasiebetygen som betyder något, och det blir ju snopet om jag inte kommer in på den utbildning jag vill gå för att jag har för dåliga betyg. Jag som gick ut grundskolan med 310 poäng...

Nepp. Skola utan (allt för mycket betungande) skolarbete blir bra, tack!

Kommentarer
Postat av: HW

Nejmen du vet, Schillerska är värsta slappt. Det är lugna puckar. Du kan snacka med Åses syster.

2008-07-29 @ 07:46:47
Postat av: HW

och jag lovar, Hilma. Du kommer få massvis av nya beztizheztar. jag menar, det är en stor skola, massa sköna människor och du är ju typ coolastiskolan_(H), serri.

+ att Åses syster ska börja trean där nu, du kan ju alltid hänga med henne?

2008-07-29 @ 07:50:06
Postat av: ylva

hilma räkna inte ner :(

2008-08-03 @ 17:57:44
URL: http://nakenylva.blogg.se/
Postat av: hanna

åh! gud vad underbart att sluta foundation school. var ska du gå?

2008-08-03 @ 21:58:34
URL: http://fevrale.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0