Skadad?

Vi hade idrott nu i eftermiddags som sista lektion. Självklart har vi ett av mina största hatmoment redskapsbana och naturligtvis trampar jag snett på trampolinen under andra varvet. Trillar ihop, skriker FAN! och ska förklara för min lärare vad som hänt. Det första som kommer upp i huvudet är "ich bin umgeknickt", alltså det tyska uttrycket för att berätta att jag har trampat snett. Det kan - jag säger kan - ha att göra med att vi hade det ordet som läxa i förra veckan. Snacka om arbetsskadad... Å andra sidan är det kanske bra att jag kan språket så pass bra?
Hur som helst var jag glad över att jag fick sitta ner resten av lektionen medan min fot svullnade. Det gör den fortfarande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0