Problematik i mitt Rapportprojekt

- Åh, om det ändå kunde finnas en snabbguide, "Det här måste du kolla på gymnasieskolan", för sådana här kvällar!
Så sade jag till mamma när vi satt i bilen utanför Porrhällagymnasiet igår kväll. Klockan var strax före halv sju och halv åtta börjar som bekant Rapport. Jag har utvecklat ett beroende efter Rapport; måste ha Rapport varje kväll! Åh vad jag älskar det, plötsligt har kunskapshungern tagit över mig totalt och jag vill bara ha mer och mer..! Helknäppt, jag som tidigare varit helt into språk och musik, endast.

Men se på fan, visst klarade vi Porthälla gymnasium på runt blygsamma femtio minuter! Fantastiskt. Detta trots att de förutsätter att femtonåringar inte vill hålla sig uppdaterade om vad som händer i världen omkring dem. 
Man kanske skulle skriva en sådan guidebok, "Hur du får så bra översikt över gymnasiet som möjligt på under en timme"?

Kommentarer
Postat av: Siri

Har du varit på öppethus? Vet du vad du ska välja för linje?
Hur blir manberoende av rapport? Det skulle ju jag behöva.

kram Siri

2008-01-18 @ 22:07:18
URL: http://ettprickigtplommon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0