Inget behov av drömtydning finnes

   Härom natten hade jag en av de mer fantastiska drömmar jag haft på bra länge (nej, jag tycker inte heller att det är så roligt att läsa om folks drömmar, detta är ett undantag från regeln 'behandla andra som du själv vill bli behandlad'). Den gick i stort sett ut på att Brendan Benson hängde på biblioteket och jag upptäckte honom, varpå jag började prata med honom. Mr Benson hade nämligen sin studio på detta bibliotek, vilket var som en blandning mellan Stadsbiblioteket här i stan och det bibliotek där min pappa jobbar. Det fina i kråksången var att mannen snackade flytande svenska, vilket gjorde kommunikationen oss emellan mycket lättare. Visst, jag ligger på en relativt hög nivå även i engelska i och med att jag går språk, men flytande skulle jag inte kalla det. 
   När jag började känna att uppmärksamheten började gå all annanstans än till mig, drog jag till med "men du Brendan, jag såg ju Jack [White] härom dagen, han är lärare på min skola!", och strax efter detta vaknade jag. Vilket föranledde en plötslig längtan tillbaka till sömnen. Hur coolt vore det liksom inte med BB i en liten bur på pappas jobb, eller med Jack som musiklärare? Det kanske är dags för det nya albumet snart, huh?

Edit: Här säger han att plattan kommer 'probably early next year'. Det skulle mycket väl kunna vara om tre dagar, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Ellen

Svar: Jo,jag förstår precis vad du menar! Jag tycker det är roligt att visa upp min stil liksom, men kanske bara nångång i veckan? Inte "dagens outfit" varenda dag, för det skulle jag aldrig orka heller...det är ju liksom inte en modeblogg jag har direkt. Det är nån annan typ av blogg. Hähä! Tack och hej!

2009-01-06 @ 11:25:25
URL: http://ellenfilippamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0