Hissflickan

Det är för mig nu bevisat att det inte bara är förskol-, lågstadie-, mellanstadie- och högstadielärare som är förtjusta i namnlekar. Även gymnasielärare tycker att det är ett alldeles förträffligt sätt att lära känna varandra!

V gjorde en sådan i min nya klass idag, en på upplägget "ditt namn och ett substantiv på namnets begynnelsebokstav". Isabelle isglass, Nicole nyckel, Jessica jonglörboll, Ksenia katt, Astrid anka, Mimmi mat - fine. Så kom turen då till mig. Praktisk som jag är ville jag ju ha ett ord som inte bara börjar på H utan på Hi. (Sedan har man ju haft 'hund' och 'häst' flera gånger om vid det här laget, samtidigt som det känns lite... mellanstadie.) Tja, så vad har vi då för ord?

- Hilma... hiss. Säger jag.

Trettiofyra personer får "hiss" som en av de första associationerna till mig. Av alla världens ord.
Bra där.


Kommentarer
Postat av: L

du borde sagt häst hahahahahhahaha

2008-08-23 @ 16:09:29
URL: http://obalans
Postat av: L

KUSSE (han jag pratar med på emessen) - VIT T-SHIRT

2008-08-27 @ 17:24:27
URL: http://obalans

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0