På lördag är man tråkig sa mamma häromda'n

Både Fridah och Rana utmanar dem som vill.
Det tackar vi för, vi som aldrig blir utmanade på såna här listor som cirkulerar i bloggvärlden.

A is for age: Kvadratroten ur tvåhundratjugofem. (Dessutom är jag lika lång som rymddiagonalen i en kub med sidan en meter - det ni!)
B is for booze of choice: Pass.
C is for career: None at the moment. Men lärare vore inte helt fel, eller nåt roligt kontorsjobb.
D is for your dad's name: Staffan.
E is for essential items to bring to a party: Musik och ett bra jävla humör.
F is for favourite song at the moment: Har en hangup på On the radio med Regina.
G is for favourite game: Cluedo är för jävla roligt. Och Singstar de gånger jag har en motspelare. (Systra mi har lagt av eftersom jag vinner över henne hela tiden.)
H is for home town: Göteborg.
I is for instruments you play: Fiol. Gitarr, trummor, piano, bas, blockflöjt, trumpet, sång och triangel också om det kniper.
J is for jam or jelly you like: Allt som har socker i, eheh. Blåbär är väl favoriten, dock.
K is for kids: Fyra planerade. Om jag hittar en pappa till dem.
L is for living arrangements: Vindsrum i villa i östra Göteborg. 
M is for mother's name: Carin.
N is for name of your crush: Den värsta hittills är antagligen när jag var helt förlorad i Martin Rolinski i typ två år.  
O is for overnight hospital stays: Det var väl när jag föddes, då. Eventuellt.
P is for phobias: Mörker, vatten, stora saker, döda djur.
Q is for quotes you like: Öhm. Det enda jag kommer på är "why is it so we die just as copies, if it's so we're born originals". BD. Jag fullkomligen älskade det citatet när jag var typ... tolv.
R is for relationship that lasted the longest: Nämen vaddå.
S is for sexiest living creature: Creature får mig att tänka på kräldjur. Men om man ska fokusera på människor så kanske... äeh. Pass på den med.
T is for time you go to bed: Helst runt tio på vardagar och sorgligt nog oftast inte långt därefter på helger.
U is for underwear: Rosa och bruna.
V is for vegetables you love: Jag har en aubergine (med fruktansvärt låg densitet) liggandes i kylen. Den är helig just nu. Annars är ju ärtor inga dåliga grejer.
W is for weekend plans: Det är ju lördag idag. Så. Ikväll ska jag väl kolla film och ruttna bort, imorgon ska jag förhoppningsvis åka lite mer skateboard. Kanske skriva lite på mitt historiaarbete.
X is for x-rays you've had: Ja, det är väl hos tandläkaren då. Otaliga gånger.
Y is for yummy food you make: Food vet jag inte. Är en jävel på att baka dock. Allt.
Z is for zodiac sign: Virgo. (Jag har i alla fall nåt att skylla på när jag vaknar upp som oskuld på min trettioårsdag.)
Å är för åt dem som du vill skicka listan vidare till: Siri är väl typ den enda som läser min blogg regelbundet och kommer se detta. Men HannaP vore roligt. Och Leila.
Ä är för älsklingstrend: Vad vet jag? Allt jag kan säga är att det finns en jäkla massa trender som inte är favoriter.
Ö är för en önskan just nu: Att vi har datasalen på SO:n på måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0