Tjejsnack v. 38

(Se på fan, där kom den!)



 

Vilket yrke har du/studerar du till och varför valde du just det? Om du inte, vilket skulle du välja?
Lustigt att det kommer som fråga, jag satt precis i går kväll och funderade över om jag inte skulle ta och ta upp min dröm om att bli lärare igen! På högstadiet. Jag gillar skolan (läs: jag är skolnarkoman).

Trivs du med ditt yrkesval/att du inte valde alls? Varför/varför inte?
Ja du. Det var inte mycket till val när jag började skolan, det ordnade kommunen så att säga. Sedan har det flutit på.


Trivs du på din nuvarande arbetsplats/med dina nuvarande arbetsuppgifter, eller vad du än gör? Motivera!
Jag stortrivs i skolan. Finns ju mer och mindre hemska saker, men man överlever.


Vilket yrke drömde du om att ha när du var liten? Varför just det?
Senast jag var "liten" och hade ett drömyrke var väl i fyran-femman och jag ville utbilda mig till polis eller brandman. De drömmarna grusades när det uppdagades för mig hur pass mycket bodstadsbrist det är i Stockholm där polishögskolan ligger, och senare när jag fick mitt synfel. Och yrkesvalet berodde SÅKLART på ojämställdheten inom dessa yrken, love it!


Har du möjlighet att göra karriär/vidareutbilda dig inom ditt yrke, och är det viktig för dig att kunna göra det?
-
Varför/varför inte? Är du utan yrke osv, skulle du kunna tänka dig att klättra på karriärstegen?
-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0