Mina ord är borta.

Jag skulle kunna skylla det på skolan, att jag inte har tid att skriva längre. En helt onödig beskyllning i sammanhanget eftersom jag var medveten om att skolan skulle börja en vecka efter att jag startade min blogg eller när det nu var. Men det är inte skolan som uppehåller mig, tvärtom får jag ju en massa roligt att skriva om! Jag skulle kunna beskriva min ilska och irritation mot engelskläraren som idag drabbades av ett akut behov av att ha rätt och körde över mig totalt trots att hela klassen VISSTE att det var rätt ord jag hade utläst av den fonetiska skriften. Jag skulle kunna ösa ut min ångest över all jävla biologi jag måste göra och som jag ändå inte lär mig ett jota av, jag skulle kunna skriva en förklaring till varför jag i alla år har hoppat jojo mellan att älska och hata min klass (som - tycker de, jag är mer kluven - aldrig har gjort mig något), eller också skulle ni kunna få läsa om min plötsliga övertygelse att alla lärare avskyr och vill förgöra mig som har en bubblarplats på listan över möjliga sjuka obsessions att lägga mig till med för det här läsåret.
Ni ser, massor av självkritiska ämnen att förgylla min blogg med! Men självklart gör jag då inte detta. Jag skyller på att orden har gått mig förbi. Jag skriver inte bra nu, och i stället för att göra något åt det för att utvecklas så väntar jag på nästa period av ordfloder till mina fingrar och ner i tangenterna. Inte ens bitter har jag förmåga att vara längre. Jag har blivit likadan som jag var fram till den 14:e juni i år, en skolans slav och undersåte utan egen vilja som slösar sina ord på MVG-recensioner i svenska.
Tack för den här tiden Hilma, jag antar att vi ses till sommaren igen. Nu tar jag över, den elaka skolflickesidan av dig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha ja vet gunilla var tamefan helt cpmongo

2007-09-05 @ 21:43:24
Postat av: Hilma

Indeed! Men vem är du? :)

2007-09-06 @ 15:40:20
URL: http://froekenloeken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0