I Hagnesta hill blinkar tv-ljusen

Andra avenyns första avsnitt ikväll, tredje av Upp till kamp i morgon och så naturligtvis Veronica Mars på torsdag (fast hon spelar ju i en helt annan liga). TV:n håller på att bli min bästis. Dåligt. Jag har ju tusen saker att göra! Varför kan jag inte bli så där nyttig som jag var i våras, då jag typ gick ut och sprang runt tjärnet på fredagkvällen istället för att dega i soffan eller som då jag satte mig med läxorna med en gång när jag kom hem från skolan?
Å andra sidan mår jag ju oftast som sämst under de perioderna, det är då som jag inte har kontroll och då kan jag lika gärna vara duktig på att vara nyttig (sade hon och lät som tagen ur en ätstörningsbok). Nu har jag ju mitt självförtroende att slåss med och skolan som ska klaras av utan tusen timmars frivilligplugg. Nyttig får man vara en annan gång, när man har kommit på vad för utomhussak som man ska designa om som bildprojekt och när praoplatsen är uppringd (jävlar i helvetet vad det ska vara svårt, jag har gått och tjatat om det i veckor) och ångesten ligger ännu lite lägre. För nu är det ju ganska lugnt. I'll go with the flow och jag ska bara strunta i vad som är bra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0