En tunnel i ljusets slut

Saker jag har kommit till insikt om under läsårets andra dag:

1. Från att ha varit sur, tyst och tvär hela förra året pratar jag nu med alla åt höger och vänster. Än så länge är det mest sådant som inte har någon betydelse alls som trillar ur min mun, men det blir ett senare problem att rätta till det och lära mig prata ordentligt. (Den formuleringen får mig att verka som ett ettårigt barn, ehe.)

2. Det är fett mycket bättre att vara nere än att vara uppåt. Är man nere kan man nämligen bestraffa sig för korkade grejer man säger och gör, när man är glad måste man vara så jädra positiv hela tiden. Det suger.
Men jag ska å andra sidan inte klaga, de här två dagarna har varit tusen gånger bättre än jag någonsin hade kunnat hoppas!

(3. Jag kommer nog kanske kunna stå ut med den där klassen, 9C, ända fram tills 11 juni 2008.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0